İstihare Nedir ve Nasıl Yapılır?

Ekim 5, 2006 at 23:30 p 138 yorum


istihare duası

istihare duası

İstihare yapmak için, önce günahlardan tevbe edilir. Tevbe için kısaca, “Ya Rabbi! Büluğ anımdan şimdiye kadar yaptığım günahlara pişman oldum. Bundan sonra da, inşallah hiç günah işlememeye söz veriyorum” denir. Sonra gusledilir. [İlk gün gusül almak yeter.] Gusülden sonra, o gece (istihareye niyet ettim) diyerek iki rekat nafile namaz kılınır. İlk rekatta Kâfirun, ikinci rekatta İhlas okunur. İstihare namazından sonra şu dua okunur:
(Allahümme inni estehirüke bi-ilmike ve estakdirüke bi-kudretike ve eselüke min fadlikelazim fe inneke takdirü ve la akdirü ve tâlemü vela âlemü ve ente allamül-guyub)

Yedi gece devam edilir. [Gündüz de istihareye yatmak caizdir.]

İstihare başkasına yaptırılmaz. İstihareyi herkesin kendi yapması gerekir. İstihare yapmasını öğrenmeli, bu sünneti kendisi ifâ etmelidir. Bedenle yapılan ibadetleri başkasına yaptırmak caiz değildir.

İstihareden sonra, abdestli olarak, kıbleye dönüp yatılır. Rüyada beyaz veya yeşil görmek hayra, siyah veya kırmızı görmek şerre alamettir. 7 gün istihareden sonra, rüyada bir şey görülmezse, kalbe bakılır. O işi yapmak arzusu varsa, o işe karar verilir.

Sual: İstihare, halk arasında söylenen âdet gibi bir şey mi? Gerçekten ilerisi için yapmak istediğimiz olaylar hakkında mesela evlenirken istihareye yatmamız doğru olur mu?
CEVAP
İstihare sünnettir. Danışacak yeri olmayan istihare yapmalıdır.
Evlenmeden önce, birkaç defa istihare etmeli, Hak teâlâya sığınmalıdır. Nefsin ve kötü kimselerin araya katılmasından koruması için, yalvarmalıdır. Salih, güvenilir kimselerle istişareden sonra, istihare yapmalıdır. Bir muradı olan kimse, abdest alır, temiz bir yere oturur, üç defa salevat-ı şerife okur, sonra her birine Besmele çekerek on Fatiha, sonra onbir İhlas okur, sonra üç defa salevat okur. Sonra sağ yanı üzere, yüzü kıbleye karşı olarak ve sağ elini sağ yanağı altına koyarak yatar, niyet ettiği şeyin iyi veya kötü olacağını bi-iznillah rüyada görür. (Fetava-i Karı-ül-hidaye)

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Mutluluk, istihare namazı kılmakla gerçekleşir.) [Hakim]

(İstiharede bulunmak ve kadere rıza göstermek kişinin mutlu olacağına, bunun aksi ise, kişinin mutsuz olacağına alamettir.) [Tirmizi]

Bir işe başlayacağınız veya bir şeyden kurtulmak istediğiniz zaman, iki rekat nafile namaz kılıp [yukarıda bildirilen Arapça duayı okuyarak] “Eğer bu işim [Mesela şununla evlenmem] dünya ve ahiretim için hayırlı ise, bunu bana mübarek eyle. Eğer hakkımda hayırlı değilse, onu benden uzaklaştır ve hayırlı olanı bana kolaylaştır. Beni kazana rıza gösterenlerden eyle, Ya Erhamerrahimin” demelidir.

Sual: İstihare namazını kılıp duasını ettikten sonra hiç konuşulmaması gerekir mi?
CEVAP
İhtiyaç varsa konuşulur. Aslında yatsı namazını kıldıktan sonra konuşmamak müstehaptır, iyi olur. Ama ihtiyaç var ise konuşulur

Entry filed under: Abdest, Akıl, Allah'ın Varlığı, Fıkıh, İstihare. Tags: .

İnsanın neden ve nasıl yaratılmıştır? Denizlerin Suları Birbirine Karışır mı?

138 Yorum Add your own

  • 1. .....  |  Ekim 30, 2009, 23:30 p

    Selamün ALeyküm öncelikle, ben şunu merak ediyorum, bişey hayırlı olup olmadığını görmekten ziyade, bi işin olup olmayacağı için yatılırmı istihareye, yada şöyle soruyum kiminle evleniceğimi veya hangi üniversiteyi kazanıcaığımı görebilmek içinde istihareye yatılırmı bilgisi olan cevap verirse çok sevinirim …

    Cevapla
  • 2. ayse  |  Aralık 4, 2009, 23:30 p

    slm arkadaslar benimde bu konuda problemim var bende kendim yattim istihareye evlenecegim kisi hayirlimi hayirsizmi diye ilk siyah bisey gördüm sonra yesil beyaz giyinmis teyze surati nur gibiydi sevdigim insanin yakininda duruyordu

    sonra annemde yatti oda ilk yesil görüs sonra kirmizi bi araba :((
    bu nedemek oluyo ikimizde hem hayirli renkleri gördük hemde hayirsiz napicami bilmiyorum evlenmek istedigim kisiyide cok seviyorum 1 bucuk sene oldu herzamanda hayirliysa ileri hayirsiza geri diye dua ettim hepimiz böyle dua edelim ALLAHIM herkesin karsisina hayirli insanlari cikarsin AMIN…..

    bu arada yazdigim comment. bilen biri cevaplarsa cok sevinirim cünkü napicami bilmiyorum ALLAHIM SEN HAYIRLISINI VER HEPIMIZE AMIINNN

    Cevapla
    • 3. muaz  |  Şubat 8, 2010, 23:30 p

      7 gun boyunca istihareye yattiginizda ne gordunuz o onemlidir ayrica istihare bittikten sonra ruyayla anlasilmadigi zaman kalbe bakmak eger o is ustunde hala isteginiz varsa yapmak isteginiz yoksa yapmamak gerekir kalbinize bakiniz oyle karar veriniz

      Cevapla
    • 4. mehmet  |  Temmuz 24, 2010, 23:30 p

      belli bi sıkıntı olacak kardeşim ama evlenecegin kişi eminim hayırlısıdr allah mesut bahtiyar etsin sen yeşil gördüysen korkma hayırlıdır ve ya beyaz ama karanlıksa bişeyler hayırlı değildir herkesin bildiği gibi eger rüya ğörüpte sabah kalktıgında için neşeli kalktıysan hayırlıdır kardeşim esenlikle kal byyy

      Cevapla
  • 5. özlem  |  Aralık 23, 2009, 23:30 p

    bn evlilik için istihareye yatmak istiyorum ama nasıl yatacagımı bılmıyorum bana yardımcı olabılırmısınz?

    Cevapla
  • 6. melek  |  Ocak 29, 2010, 23:30 p

    pazar gunu bana goruculer gelecek ne yapacagimi bilmiyorum bu aksamdan itibaren 7 gun istihare yapacagim hayirlisi neyse o olur insallh bu siteyi yapanlardan Allah binkere razi olsun

    Cevapla
  • 7. ahnis  |  Şubat 12, 2010, 23:30 p

    hocam lafı uzatmıycam benim sorum şu istiahareye yatıp evleneceğim kişinin yüzünü görmek istiyorm böyle bişey olur mu nasıl yapacağımı bilmiyorum lütfen ayrıntısıyla anlatın bu konu benim için çok önemli cevabınızı bekliyorum saygılarımla

    Cevapla
  • 8. ufuk  |  Mart 6, 2010, 23:30 p

    s.a istahareye 7 gün yatılır deniyo.eğer vakit yoksa diyelim yarın bir işe girişeceğiz o zaman ne yapıcaz ?

    Cevapla
  • 9. ugur  |  Mayıs 22, 2010, 23:30 p

    özlem hanım bir cami hocasının hanımına yada namazında niyasında güzel bir insana ricada bulunun o size yardım edecektir istihare cok dogrudur dinimizde cok anlamlıdırda….

    Cevapla
  • 10. betül  |  Haziran 23, 2010, 23:30 p

    s.a ben hayatımdaki kişinin hakkımda hayırlı olup olmadığını merak ediyorum bana yardımcı olursanız sevinirim

    Cevapla
  • 11. emel ünlüer  |  Temmuz 16, 2010, 23:30 p

    merhabalar…benim sorum şu istıkara yattım ve ikincı kez buz ve kar gördümmmm.eşimden ayrı yaşıyorum ve oldukca büyük sorunlarımız var.boşanmak ve üztümden şerri düşecek mı diye niyet edip yattım ve sonuçta kar ve buz gördüm yerde bilidiğim kadar beyaz iyi ama normalde mevsim dışı olduğundan nasıl yorumlamalıyım yardımınızı bekliyorum tşk……

    Cevapla
  • 12. ozlem  |  Ekim 11, 2010, 23:30 p

    acaba hicabsiz bir bayanda bu namazi kilabilirmi? lutfen cevab verin

    Cevapla
  • 13. sinem  |  Ekim 11, 2010, 23:30 p

    acaba istihara evlenecegin kisinin nasil biri olduguna orenmek icin yaparsan ne yapmalisin

    Cevapla
  • 14. necla  |  Aralık 6, 2010, 23:30 p

    slm gerçekten yapan asla pişman olmaz ben evlilik için çok tutum ve inan ki ne çıktıysa doğru çıktı kesinlikle yapın

    Cevapla
  • 15. sibel  |  Aralık 10, 2010, 23:30 p

    ya illaha gusul abdesti almak zorunlumu normal abdest alsak yeterlimi

    Cevapla
  • 16. sibel  |  Aralık 10, 2010, 23:30 p

    ya illaha gusul abdesti almak zorunlumu normal abdest alsak yeterlimi ben cewaplarınızı bekliyorum

    Cevapla
  • 17. Halil  |  Aralık 12, 2010, 23:30 p

    Arkadaşlar ben 7 gece yattım her renkten bir tane gördüm sizce bunun sonu hayırmıdır şermidir .Yoksa çok renkli bi dünyam mı var :)

    Cevapla
  • 18. sevda  |  Ocak 15, 2011, 23:30 p

    bende istihareye yattım.fakat ılk gordugum rüyada cok net hatırlamıyorum.ıkıncı ruyami daha net hatırlıyorum kafam cok karıştı ikinci rüyanın ne kadar etkisi vardır.

    Cevapla
  • 19. mert  |  Ocak 26, 2011, 23:30 p

    istihare tam olarak nedir arkadaşım bana bu duayı okuduktan sonra yatıp stediğin kişinin geçmişini görebileceğimi söyledi bu doğru mu aydınlatırsanız sevinirim saygılarımla…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 1,612,927 hits

GençMücahid.Net


Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

