Allah her şeyi yarattı, (hâşâ) O’nu kim yarattı?

Ekim 10, 2006 at 23:30 p 4 yorum


Allah her şeyi yarattı, (hâşâ) O’nu kim yarattı?


CEVAP: Bu soruyu bana en az bine yakın kişi sormuştur. Bu soruyu komünistlerin dışında soranlar, aslında Allah’a tam inanmadıklarından dolayı soruyorlar. Allah’a inandıklarını sanan günümüzün nüfus kağıdı müslümanları, “Allah’ı (haşa) kim yarattı” sorusunu kendisini komünistlikle (kafirlikle) itham etmelerinden korktukları çekindikleri için sormuyorlar, soramıyorlar. Böylece, sıkıntı içinde ruh bunalımları geçirip ne ibadet edebilmekteler, ne de Allah’ı inkâr edip inkarcı olabilmektedirler. Halbuki, şüpheli olarak bocalayıp durmaktansa, çekinmeden sorusunu sorup şüpheden kurtulmak lâzımdır.
Bu sorunun karşısındaPeygamber (s.a.v)’in: Bir gün gelecek, ayağını ayağının üstüneatarak, gurur ve kibirle, enaniyet içinde, her meseleyi halletmiş gibi, bunu Allah yarattı,şunu Allah yarattı, Allah’ı kim yarattı? diyecekler” hadis- i şerifini okuyunca,

Peygamberimizin bir mucizesinin daha gerçekleştiğini görüyoruz. “Eşhedü enne Muhammeden Rasulullah” (Ben şehadet ederim ki, Muhammed (s.a.v) Allah’ın elçisidir) diyorum.
Gelelim sorunun cevabına.


Önce şunu söyleyeyim ki, Allah (c.c) sebep değildir. Yaniherhangi bir sebep gibi… Allah’ı da meydana getiren bir sebep yoktur. Allah, bütünsebepleri meydana getirendir. Allah’ın (cc.) varlığının evveli (başlangıcı) yoktur. Kâinatınsonradan yaratıldığını bütün âlimler kabul etmektedirler. Ve bunu da ilim ispat etmiştir. Sonradan yaratılan herşeyin başlangıcı olması lâzım. Ve sonradan yaratılan herşeyin bir yaratıcısı olması lâzım, O da Allah’tır.

Allah, sonradan yaratılmadığına göre, başlangıcı yoktur. Kafası, çalışmayanlara ve ‘peki ama hâşâ Allah’ı kim yarattı?’ sorusuna devam edenlere biz de şöyle cevap verelim. Meselâ, tavuk yumurtadan çıktı, yumurta nereden çıktı? O da tavuktan çıktı. Çevirir durursak, durmadan devir yapmış oluruz, tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan diye.
Meseleyi, nihayet bir noktada kesmek mecburiyetindeyiz. Ya tavuk Allah tarafından yaratılmış; ya da yumurta Allah tarafından yaratılmış. Allah, bu ilk hücreyi kudretinden yaratmış, sonra belli hava, belli ısıyı vermiş, civcivi çıkarmıştır. Veyahut tavuğu bir nev’i olarak yaratmış ve sonra tavuk neslini ondan çıkarmıştır, demek mecburiyetindeyiz. Yoksa meseleyi uzatıp, ondan ona, ondan ona demekle meseleye hiçbir netice kazandıramayız.
Sadece demogoji yapmış oluruz. Bir misal daha verelim.

Meselâ, bir sandalye var, busandalyeye siz otruyorsunuz ama arka ayakları yok. Siz diyorsunuz ki, ben arka ayaklanolmayan bir sandalyenin üzerinde oturuyorum. Bu sandalye olmasa ben de oturamam.Yani, sizin durmanıza, oturmanıza sebep arka ayakları olmayan sandalyedir. Pekâlâ, nasıloluyor bu arka ayakları olmayan sandalyeye oturmak? Siz de diyorsunuz ki, o da arkaayakları olmayan bir sandelyeye dayalı. Pekâlâ, o neye dayalı? O da, ona dayalı gibi çevirirdururuz. Ne zaman o sandalyenin arkasına iki ayak koyacak olursak, o zaman orada sorukesilir.


İşte aynı bu misallerde olduğu gibi, hâşâ Allah’ı kim yarattı. Bir ilah, onu kim yarattı, onu kim yarattı, onu kim yarattı, bunu kim yarattı sorusuna son vermezsek, bu silsile durmadan sonsuza kadar gider. Bunun için, ‘onu kim yarattı?’ sorusuna son vermek lazım. Bunun için de, “Onu kim yarattı sorusunun en sonunda Allah desek, bu silsile kesilmiş olur. Yoksa asla kesilmez, sonsuza kadar gider.

Allah, yaratılmadığı için Allah’tır. Allah, bizzat yaratıcıdır. Eğer, Allah birisi tarafından yaratılmış olsa idi, Allah olmaz, mahluk olur, yani bir başkası tarafından yaratılmış olurdu.

Allah’ın varlığı kendindendir.

Buna da bir misal verelim: “Siz trenin gittiğini görüyorsunuz,en arkadaki vagon neye takılıdır? Bir önündeki vagona, o neye takılıdır? Bir önündekivagona, ilh… Vagonları çoğaltın durun, kaç tane yaparsanız yapın, yüz tane, iki yüz tane,evet zahiren bunların hepsi irbirine takılıdır. Görünüyor. Sebepler olarak da öyle. Fakathiç sorar inisiniz, lokomotif neye bağlıdır? Sormazsınız, çünkü, o bizzat muharriktir. Bizzatkendisi hareket eder. Hareketi kendindendir.
Tıpkı başımın, vücudumun üzerinde, vücudumun bacaklarımın üzerinde, benim de yerin üzerinde olmam gibi. O da, dünya da kendi kendine dönüyor mu? Allah misalinde olduğu gibi. Binaenaleyh, bunu kim yarattı diyen kimseler, lokomotifi kim çekiyor gibi iddia ile ortaya çıkıyorlar. Lokomotifi bizzat hareket eden kabul etmezsem, vagonların hareket edişini izah edemem. Küre-i arz üzerinde herşey mevsimlere uğruyor, geziyor veya bizim akidemize göre, Allah gezdiriyor diyoruz, iş bitiyor burada. Binaenaleyh, Allah, vacibü’lvücuttur.

O yaratılmamıştır. Varlığı kendindendir. Evveli, ahiri yoktur O’nun…” (209)

Bu konuda İmam-ı Azam’ın bir tartışmasını da yazalım:

“Bağdat’ta, Rum diyarından birdehrî gelip insanların inançlarını sarsmak için ilim adamları ile münazaralara girişiyormuş. Bütün Bağdat âlimleri bu dehrî karşısında aciz kalıp, sorularına cevap veremediler.

Yalnız görüşmediği âlim İmam Hammad kalmıştı. İmam Hammad ise, “Ben de gidip münazarada cevap veremeyip aciz kalırsam cahillerin İslâm’a olan inancı sarsılır” korkusuyla, münazara etmekten çekiniyordu. İmam-ı-Hammad, bu düşünce ile muzdarip halde uykuya dalmış, gece rüyasında görmüş ki, bir hınzır gelmiş bir ağacın dallarını ve gövdesini yemiş, sadece kökleri kalmış. Bu esnada o civarda bir arslan yavrusu çıkmış. O hınzır yavrusunu parçalayıp öldürmüş. İmam-ı Hammad, bir korku içinde uykudan uyanmış, kederli bir şekilde düşünmeye başlamış.

İmam-ı Azam hazretleri o zaman onüç yaşında bulunuyordu. Hocası Hammad’ı kederli halde görünce sebebini sordu. İmam Hammad, ona rüyasını anlattı. Bunun üzerine İmam-ı Azam rüyasını şöyle tevil etti. O gördüğünüz ağaç ilimdir. Dalları diğer âlimlerdir. Kökü zat-ı âlinizdir. Arslan yavrusu ise benim. İnşaallah o domuzu ben öldüreceğim, dedikten sonra hocası Hammad ile beraber camiye gittiler.

O sırada dehrî gelip minbere çıktı ve münazaraya başlayarak, karşısına çıkacak birini istedi. Bunun üzerine Ebu Hanife karşısına dikildi. Dehrî yaşının küçüklüğüne bakarak onu küçümsedi. îmam-ı Âzam: “Ne sormak istiyorsan sor” dedi. Bunun üzerine Dehrî İmam’a şöyle sordu:

Başlangıcı ve sonu olmayan bir varlığın bulunması mümkün müdür? dedi.
îmam-ı Âzam, tereddütsüz cevabında:
— Sen sayı bilir misin? dedi. Dehrî de:
— Evet bilirim, dedi. İmam Azam:
— Beş rakamını hangi rakam yarattı?
— Dört.
— Dört rakamını?
— Üç.
— Üç rakamını?
— İki.
— İki rakamını?
— Bir.
— Bir rakamını?
— Niçin sustun?.. Söylesene, bir rakamını hangi rakam yarattı?.
— Bir rakamı evvelidir, ondan önce rakam yoktur.
— Peki bir nasıl oluştu?
— Ne bileyim? Bir, birdir işte. Kendi kendince bir.
—• Basit bir rakamın kendi kendine birliğini kabul ediyorsun da, Allah’tan Önce bir varlık
olmadığını ve varlıkların evvelinin Allah olduğunu niçin kabullenmiyorsun?.

Reklamlar

Entry filed under: Allah'ın Varlığı, Fetva, Kıssa.

Nasıl Dirileceğiz? Allah’ın özü ve nitelikleri nelerdir?

4 Yorum Add your own

  • 1. harun  |  Şubat 10, 2007, 23:30 p

    müthiş Allah razı olsun

    Cevapla
  • 2. burak  |  Mayıs 7, 2008, 23:30 p

    allah razı olsun ve cümlemizi vesvelerden korusun

    Cevapla
  • 3. Murat Kutluca  |  Haziran 24, 2008, 23:30 p

    gercekten güzel bir aciklama,sagolun…Allah hepimizi Hidayete erdirsin..

    Cevapla
  • 4. A. Agirbas  |  Eylül 23, 2008, 23:30 p

    Alla razi olsun. Imam’azam meselesini hic unutmayacagim insaallah ve bende devam anlatacagim.
    Saygilar

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 2,013,096 hits

GençMücahid.Net


%d blogcu bunu beğendi: