Kur’an-ı Kerimde Allah Niçin Biz diye hitap etmiş?

Ekim 15, 2006 at 23:30 p 2 yorum


Allahu Tealâ bir olduğuna göre, niçin Kur’an-ı Kerim’de “Biz” ifadesin kullanmış?


CEVAP: Allahu Tealâ bir olduğuna göre, hatta birin biri olduğuna göre, Kur’an-ı Kerim’de
de devamlı kendisine ortak koşmamayı emredip bir Allah inancını işlediğine göre, yer yer
“biz” diye hitap etmesinde bir takım hikmet ve inceliklerin olduğunu anlamak gerekir
.

Karşımızdaki bir kişiye “Sen” diye hitap etmeyip nezaketten dolayı “Siz” deriz. Bunun gibi,
büyüklük ifadesi olarak Allah (c.c) “Ben” yerine “Biz” kullanabilir.

Kur’an-ı Kerim dikkatlice okunduğunda, ferde, kişiye hitap eden yerlerde “Ben”, umuma bakan yerlerde “Biz” ifadesinin kullanıldığı görülür.

*Meselâ, Hz. Musa ile konuşurken ve Allah (c.c.) ile kul arasında hitap makamında iken, “Gerçekten ben Allah’ım, benden başka hiçbir ilah yoktur. Onun için bana ibadet et. Ve beni anmak için namaz kıl.” (228) ayetinde olduğu gibi “Ben” buyuruyor.

Ama yaratma, Kur’an-ı indirme, onu muhafaza etme gibi, bütün ilahî sıfatların iştirak ettiğiilahî bir işi açıklarken;

Muhakkak ki Kur’an-ı Biz indirdik ve onu Biz koruyaca-ğız“(229),

Şimdi gördünüz mü (rahimlere) döktüğümüz meniyi? Onu siz mi yaratıyorsunuz? Yoksa biz miyiz yaratan?” (230) ayetlerinde olduğu gibi “Biz” ifadesini kullanıyor.

Mesela, ben bir insana yardım etsem, bana sorsalar “Falanca kişiye kim yardım etti?” Ben eğer mütevazi biri isem”, biz yardım ettik derim. Allahu Tealâ da gerek melekleri kasdetmek, gerekse mütevaziliğinden dolayı “Biz” demektedir.

(227) Şüpheler Üzerine – Safvet Serih
(228) Taha: 14.

Emine Şenlikolglu-Gençliğin İmanını Sorularla Çaldılar

Entry filed under: Allah'ın Varlığı, Kur'an Mücizesi, Kuran, Kuran'da Çelişki Yoktur. Tags: .

Allah niçin Şeytanı Yarattı? Neden hiçbirşey Yapmayanda Alır Payını Kaza ve Kaderden?

2 Yorum Add your own

  • 1. Hasan  |  Haziran 18, 2008, 23:30 p

    Bu cevaplar tam olarak tatmin edici değildir…

    Cevapla
  • 2. aaa  |  Nisan 16, 2009, 23:30 p

    evet bu soruyu bende kendime sormuştum cevabını bulamadım sorduğum kimselerde mantıklı bir cevap veremedi hala üzerinde düşünüyorum

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 1,888,852 hits

GençMücahid.Net


