Dini mantıga Göre yorumlayanlar var.. hakiki bir inanan mantıga göre yorumlar mı

Kasım 17, 2006 at 23:30 p Yorum bırakın


Mantığı bir teraziye benzetebiliriz. Terazinin üzerine ne konulursa terazi onu tartar, şeker
konsa da, tuz konsa da aynı tartar.
Mantık, doğuruyu da mantıklı anlatıldığında kabullenir, yanlışı da kabullenir. Yani, yanlış
bir şey doğru anlatılırsa mantık kabul eder.


Birkaç yıl önce bir kardeşimiz, dayısının Hristiyan olduğunu, telefonla dayısı ile
konuşmamı istemişti. Ben de telefon ederek

“İslâm dini size ne yaptı ki, onu bırakıp Hristiyan oldunuz?” dedim. O da

Sanki müslümanlar bırakmıyorlar da, İslâm dinini çok mu seviyorlar?” dedi.

Ben de, “Elbette seviyorlar. Sevmemiş olsalar sizin gibi Hristiyan
olurlard
ı”, dedim.

Onlar zaten Hristiyan olmuşlar da farkında değiller, ben de öyleydim.
Adım müslümandı, ama kendim Hristiyanmışım ki, böyle oldum… Ben askerken kızlarla
işaretleşirdik. İrham giyen kızlar telefonda, irhamımın eteğini hafifçe yukarı kaldırırım,
beni oradan tanırsın”, derlerdi… Gördük işte… “O kızlar da Müslüman ve de kapalıydı

dedi.

Ben de, “Onu örnek gösteremezsiniz, biraz önce sizin söylediğiniz gibi onlar tam
Müslüman değilmiş demek ki, dedim
“.

Sonra, “Hristiyanlıkta şahıs mühimdir. Fakat İslâm dininde şahısların bir fonksiyonu yoktur. Çünkü bizim dinimizin idarecisi insanlar değil, bizzat Allah’tır.” dedim.

O da: “Dininizde de saçmalık var” dedi.

Ben de “neyi beğenmediniz ki?” dedim.

O da sordu:
— Üzüm yemek İslâm dininde günah mı?

— Ne münasebet, öyle saçmalık olur mu?

— Saçma tabî. Üzümün kendisi de haram olamaz, suyu da. ■

— Size haram diyen oldu mu?

— Tabi ki haram. İslâm bunu yasaklıyor. İçki niçin haram?

Onun demagoji yaptığını, mantık yolu ile aklınca beni dinim hakkında şüpheye düşürmek istediğini biliyordum. Fakat yine de emin olmak için sordum:

— Yani siz şimdi bir kilo üzüm alıp, onun suyunu sıktıktan sonra da onu içseniz İslâm bu
hareketi haram mı ilan ediyor?

— Tabi. Hanımefendi siz de anlamaya başladınız.

Din değiştirdim adı altında sahtekarlığını daha da güzel sergiliyordu. Ona göre ahizenin öbür başında olan ben, dinimi bilmeyen biriydim ve cevapsız kalacaktım. Sonra dedim ki:

— Yanlış konuşuyorsunuz. Üzümün taze suyu değil haram olan. Bayatlamış, sarhoş eden
suyu haram.

— Olur mu canım? Kendisi helal olan bir şeyin suyu nasıl haram olur?

— Peki size bir şey sorayım. Siz cebinizde kibrit taşıyor musunuz?

iç düşünmeden:

Tabî taşıyorum, dedi.

Peki, kibriti çakınca da cebinize sokar mısınız onu? dedim.

—Elbette o zaman yakar. Çünkü şeklini değiştirmiştir artık.

— İşte üzüm de böyledir. Yakmadan önce yenir ve içilir. Yakınca yenmez ve içilmez. Yani
sarhoş edince, şekil ve hüküm değişir.

Tartışmamız on, onbeş dakika sürdü. Ben bu tartışmayı daha sonra birilerine anlattım.
Tabi önce onun söylediği, “Üzüm helal da suyu niçin haram olsun” sözünü söyledim.
Dinleyenler “çok mantıklı” dediler. Sonra benim kibrit misalini vererek, üzüm sarhoş
etmez, suyu yıllanırsa sarhoş ede
r” dediğimi söyledim. Bu sefer de benim cevabım için
“mantıklı” dediler.

Bu da gösteriyor ki mantık her yana yatıyor. Onun için bazı meseleleri mantık açısından değil, dinin hükümleri açısından ele alıp amel etmek lazım. Mantığa güvenen niceleri “tavuk da, ördek de kanatlıdır, onların da leylek gibi uçması lâzımdır” diyerek, ördeğe uçma dersleri vermeye kalkışmışlar, neticede görmüşlerdir ki, her şey kendi kanununa göredir. Mantık kanununa göre değil.

gençliğin imanını sorularla çaldılar-Emine Şenlikoglu

Entry filed under: Allah'ın Varlığı, Din, Fetva, Kur'an Mücizesi, Kuran, Şeriat, İlim, İslam. Tags: .

Bu Mezhep olayı nedir? Neye Göre Hareket ediyorlar? Kur’an Ahlakına uysam bana ne Faydası olacak?

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 1,889,566 hits

GençMücahid.Net


