ilimi Emretmiş Peygamber;buna binayen Kız Çocuklarının neden okuma Hakkı yok?

Kasım 17, 2006 at 23:30 p 15 yorum


ALLAH’IN KOYDUĞU KANUNLARI, KULLAR KALDIRAMAZ
SORU: Bir kız başını açıp okuyabilir mi?


CEVAP: Peygamberimiz (s.a.v), “Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz. İlim Çin’de de olsa arayınız”. (Yani çok uzaklarda da olsa ilmi arayınız. Çin o zaman çok uzak olduğu için böyle buyurmuştur.) “İlim her kadın ve erkeğe farzdır” buyurmuştur.
Bizim şimdiki şuursuz müslümanlar işin detayına inmeden, İslâm’ın diğer emirlerine bakmadan hemen fetvayı veriyorlar.

“Kardeşim ilim sadece erkeğe mi farz, kadına da farzdır diye buyrulmuştur.
Öyle ise kadınların da okuması lazımdı
r” diyorlar.

Heyy… Şuursuz Müslüman, Allah’ın emirlerinden bihaber!

Evet, ilim kadın ve erkeğe farzdır ama hangi ilim? Dinî ilim, her kadın ve erkeğe farz-ı ayndır. Yani, dinini her kadın ve erkeğin öğrenmesi şarttır. Diğer astronomi, tıp, fizik, kimya matematik vesaire gibi ilimler ise farz-ı kifayedir.

Yani bazılarının bunları okumasıyla, diğer Müslümanların üzerinden sakıt olur (düşer). Eğer hiç bir Müslüman bu ilimleri okuyup öğrenmezse, bütün müslümanlar günaha girer.

Şimdi şöyle bir düşünecek olursak, Türkiye’deki okullar İslama uygun bile olsa, yani kız-erkek okulları ayrı olsa, kızlara kadın hocalar gelse bile, bir kız kendine farz olan dinî ilimleri öğrenmeden diğer ilimleri öğrenmek için bu okullara gidemez!…

Önce, bir kız kendisine farz olan ilimleri öğrendikten sonra bu okullara gidebilir, tabi ki okullar İslâm’a uygunsa. Yoksa, daha

dininin “d” harfini bilmeyen bir genç kızın bu okullara gitmesi caiz değildir. ” Dinî ilimleri
öğrendikten sonra İslâm’a uygun okullarda okuyabilir mi?” diye bir soru gelirse, cevap şu
olabilir: Okuması da lazımdır. İster üniversiteyi bitirsin, isterse profesör olsun. Zaten
kadın elemanlara da ihtiyaç vardır. Bilhassa kadın doktora çok ihtiyaç vardır. Fakat
şimdiki İslâm’a aykırı olan okullarda, ilim kadına farzdır zannı ile, “Kadın doktora da
ihtiyaç var. İslâm’a hizmet etmek için okuyorum” gibi vicdanî telkinler katiyyen doğru
değildir. Çünkü İslâm’a hizmet, Allah’ın emirlerini çiğneyerek olmaz. Nasıl olur da Allah’ın
(c.c) kesin emri olan kapanmayı bırakıp, başını, bacaklarını açıp erkeklerin içinde
okuyarak”, İslâm’a hizmet edeceğim” denilir? Böyle konuşan insanlardan İslâm’a ziyan
olmasın da, İslâm başka bir şey istemez ondan.

Bir defa şunu iyi bilmek lâzım. Allahu Teala,”İstersem dinimi kafirede yaydırırım
buyurmaktadır. Öyle ise Allah bizden ne istemektedir. Bizden İslâm’a uygun şekilde
hareket etmemizi, ibadet etmemizi istemektedir? Allah’ın dininin yayılması için insanlara
ihtiyacı yoktur. İsterse bir anda herkesin kalbine bir ilham verip, herkesi Müslüman yapar.
Fakat İslâm’ın yayılmasını insanlara vermiştir. Bu da büyük bir imtihandır. Bu imtihan da
İslâm’dan taviz vererek olmaz. Hele hele farzlardan fire vererek hiç olmaz. Hizmet, ilim,
amel, ihlasla olur. İlim deyince, elbette düzenin okullarında okunan safsatalar değildir.

(Tabi ki bazıları müstesna.)

Kadınların erkeklere muayene olması uygun değildir. Onun için Müslüman kadın
doktorlara ihtiyaç vardır. Bunun için de kadınların okuması lazımdır, diyenlerin
söyledikleri doğru değildir. Çünkü İslâm âlimleri her kadının mazeret halinde erkek
doktora muayene olabileceği hakkında fetva vermişlerdir. Fakat bir kız başını açıp
okuyabilir veya bir iş yerinde çalışabilir fetvasını vermemişlerdir. Öğrencileri sırf kız olan
okulda okuyamaz mı denilirse, okuyamaz. Çünkü, erkek öğretmenler vardır. Erkek
öğretmenlerin okutması caiz değildir. Ben bu fetvayı kendi aklımdan vermiyorum.
Sonuç olarak şunu diyebiliriz ki, Allah’ın emri çiğnenerek, Allah’ın dinine hizmet edilmez.
Başını açarak bir kız okuyamaz. Burada bizim gibi uyuşuk müslümanlara çok işler düşüyor.Niçin kadınlara ve erkeklere özel okullar açmıyoruz? Para mı yok, hayır. Peki niçin
açılmıyor? Niçin olacak, müslümanlar arasında birlik, beraberlik yok, cihad aşkı yok da
onun için.
Evet, tez elden müslümanlar bir araya gelip, özel ilkokullar, ortaokullar, liseler açmaları lâzım. Hatta dini devlete karışmaz, devleti dine karışır olan laik devlet izin verirse üniversite de açılmalıdır. Şunu da söyleyeyim: “Nasıl olur da bir Müslüman, kızını,erkeklerin içine kıskanmadan gönderebilir? Zerre kadar kıskançlık duygusu yok mudur?
Kızların erkeklerin içinde okuması caiz değil de, acaba erkeklerin kızlar içerisinde okuması
caiz midir? Hiç düşündünüz mü? Kız-erkek karışık olan okullarda yapılan ahlâksızlıkları
bizden daha iyi biliyorsunuzdur. Ben şu nakıs aklımla, kızını erkeklerin içinde okutan
Müslümana hayret ediyorum. Çünkü biliyorum ki, o baba sınıfta kızına hoş
bakılmayacağını bilmektedir. Gel gör ki bilmek başka, idrak daha başkadır. Allah
yardımcımız olsun (amin).

gençliğin imanını sorularla çaldılar/Emine Şenlikoglu.

Entry filed under: Allah'ın Varlığı, Fetva, Fıkıh, Hukuk, Kadın, Kadın hakları, Nisa, Sünnet, Tefsir, İbadet, İdea, İlim, İslam, İslamda Kadın Hakları.

incil neden latince? Orta doguda latince mı konuşuluyordu? Yaa Hristiyanlar ne Güzel! Günah işliyolar Affediliyorlar bizde neden yok?

15 Yorum Add your own

  • 1. savas  |  Ocak 28, 2007, 23:30 p

    merhaba benim sizin bu yazınıza ait bazı tespitlerim var.Sizin dediklerinizden cıkardığım sonuç kızlar okuyamaz bu sistemde ve ancak islama uygun olursa ait sorunuza da olabilir diyorsunuz.Bu konuda size katılmıyorum çünkü islamın bir mantık dini olduğunu ve herşeyin olması için sizde bilirsinizki bazı şartlar olduğunu ve bu şartlar olduğu taktirde günah olacak şeylerin bile caiz olabilecekleri ve de yapılması uygun olduğudur.Kısacası bizim bu sistemde yaşayan insanların coğu fakirdir ve insanların sırf kız okusun diye ayıracak parası yoktur hatta erkek için de oyledir. İnsanlar ilim irfan öğrenerek akılarını kullanabilir ve farz-ı kifetye ilimleride insanları allaha götürür.Sözgelişi lise okuyan bir kız etegini kolaylıkla dizaltında tutabilir ve bu sürekli acık sacık kadın resimleri gören insanlar için hiçte seksi veya da ilgi cekici bir şey değildir ve kendini bu acıksacık standartlığın cokta altında bir kılıklayine islam adına hizmet edebileceğini dişünüyorum belki dediklerim pek okadar acık değil gibi gelebilir ama yazma konusunda pek okadar hızlı değilim bundan dolayı kusura bakmayın pek okadar asık almamış olabilirim ve sizde bilirsiniz ki eğer ac kalırsanız ölmemek için domuz eti yiyebilirsiniz misali ile bakınız bu konuya neyse szlere iyi calışmalar

    Cevapla
  • 2. gündoğdu  |  Nisan 23, 2007, 23:30 p

    slm ben gündoğdu ünv.öğrencisiyim…eğitim eğitim olmaktan çıkmış adete bir fuhuş yuvasına dönmüş…yasım 20 ben bile utanıyom…yukardaki bi ark.dediği gibi müslüman olan biri nasıl olurda gönderdiği kızını vs.fark etmez nasıl kıskanmaz…ben kendi şahsıma diyim yiğenim gidiyo 7 sınıfa adete kıskançlıktan düşünceden çatlıcam gibi oluyom…işe gider işten bile okuluna arar müdürlerinden bilgi almaya çalışırım..sürekli araştırır ne yaptığını ne yediğini ne içtiğini nerelere gitiğini kiminle konuştuğunu vs.herşeyini öğrenmeye çalışıyom….devir öle bir devir olmuş ki ya adam 40 yaına gelmiş nerdeyse 15-16 yaşındaki kızlara teklif göndermeye çaılışıyo…ne denilmiş sana yapılmasını istemediğini başkasına yapma…herkesin anası bacısı var…bu gibi davranışlar sergileyen küçük büyük farketmez müslümanlıktan çıkmıştır…ve ben herzamn bu gibi insanların karşısındayım…onun için ilk okulu bitisn aldıracaz okuldan,müslüman olan bireylerin bu konulara dikat etmesi lazım.türikeyde git gide cinsel ilişki yası küçülüyo ilk okul bile düşünün liseye geçince neler olcak….herzaman kuyruk gibi dolaşamazsın ya peşinde…onun için lütfen dikat edelim….kadınlar bize emanetir..emanete hıyanet etmiyelim..duyarlı olalım biraz

    Cevapla
  • 3. Elif  |  Mayıs 6, 2007, 23:30 p

    Kızların okuyup okumamasının tartışıldığına inanamıyorum. Kızınıza gerekli ahlakı verir, örnek olur ve dinini öğretirseniz (tıpkı benim babamın yaptığı gibi) okula da gider, üniversiteyi de bitirir, kendi işini kurar ve ülkesine katkıda bulunan bilgili, ahlaklı bir insan olur (tıpkı her türk kadınının hakettiği gibi), başı açık olur kapalı olur ama kimse ona saygısızlık edemez.

    Okumayan insanın karşılaştırma yapması, iyiyi kötüden ayırt etmesi, dostunu düşmanını öğrenmesi, dinini öğrenmesi, tarihini öğrenmesi (mümkün değil demiyorum ama) daha zordur.

    Eğitimi eğitim olmaktan hala çıkarmaya devam eden, okulların bu halde olmasına müdahele etmeyen ise türbana ve dine sahip çıktığını söyleyerek oy toplayan hükümetdir. Kendi çocukları dışarda okuduğu için farkına varamadıklarını düşünüyorum.

    Hepinize saygılar.

    Cevapla
  • 4. betül  |  Haziran 13, 2007, 23:30 p

    ne yapalım yani okumayalımda birileri bizim üzerimize hakimmi olsun yabancı müslüman olmayanlar bize baskımı yapsın biz okumazsak gerici yobaz okumadıkları için başını kapattı cahilmi desinler.okumayan insanın tebliğini biraz zor dinlerler ben okumazsam islam dinini anlatsam kim dinler beni… ayrıcadiğer ülkelerden geri kalırız biz kız erkek okulun ayrı olmasını beklersek hava alırız bu ülkede biraz zor yaparlar.bide onumu beklicez durcaz zaten bugünde mezuniyet törenim var, ne yapalım böle bekleyelimmi

    Cevapla
  • 5. semra  |  Temmuz 12, 2007, 23:30 p

    selamınaleyküm ark. yazlarınızı okdm.ben su anda kargasa içerisndym sınava girdm ama ne yapcam dıe devamlı dusunuyorum..cok basıt bısey deıl..bas acmak..bu kadrda basıte ındırelemez..ALLAH’IN farzını yıkıp da muslumanlarn dunyaya hakım olacagımı dusunuyosnz sızce bole bısey mumkun mu?ALLAH’IN emırlerını bu kadr basıte alıp dunyanın emırlerıne mı uymayı dusunuyosnz…tabıkı muslumanlarn da bı yerlere gelmesı gerekıo ama bunu tavız vererek deıl..bız muslumanlar ıstemzmıyızkı dunya hakımıyetı bızlern elınde olsunn…ve dunyaya ıslamıyetı anlatalımm…ama unutmayalımkı kardeslerım bu dunyaya gelıs gayemız once ALLAH (C.C)YE ıbadet etmektr…bu dunyada yasamak gercekten kolay deıl…rabbım hepımızın yar ve yardımcısı olsunn…

    Cevapla
  • 6. ezel  |  Eylül 10, 2008, 23:30 p

    arkadaşlar hepinizin yorumlarını okudum kimini doğru buluyor kimini bulmuyorum.her insanın ilim öğrenmeye hakkı var kız erkek ferk etmez.ama bu okul okumaları anlamına gelmez.bence her genç kız dinini öğrenip mutlu bir yuva kurup iyi bir eş ve iyi bir anne olmalıdır diye düşünüyorum

    Cevapla
  • 7. eren  |  Eylül 24, 2008, 23:30 p

    merhaba arkadaşlar.yazılarınızı okudum ve size inanamadım.herkes kızların yapmadıkları ama yaptıklarını iddia ettikleri bişeler yazmışlar.kızlar açık saçık gezerken, bu kızlara bakan erkeklerde var.yok mu?okula gitmemenin tek nedeni buysa çok saçma.ozaman erkeklerde gitmesin.

    Cevapla
  • 8. kübra  |  Eylül 25, 2008, 23:30 p

    yha siz ne kadar bilgisiz insanlarsınız ben 12 yasındayım 7 ye gidiyorum ben varya bu ülkede yaşamaktan utanıyorum ne biçim insanlar var hiç evlat ayırt edilirmi erkekleri okula yolluyolar kızlar evde dursun iş yapsın başka bişey yok ya kızlar sizin kölenizmi
    yazık değilmi o kızlara belki okusalar başarılı olucaklar ama siz başarılı olmalarına izin vermiyosunuzkiama bu dünyada başkasına çektiren öbür dünyada kendi çeker

    Cevapla
  • 9. rukiye  |  Kasım 5, 2008, 23:30 p

    geçenlerde büyük bir alimle konuştum.bana bayanların okumasının bu zamanda hiç te iyi olmadığını söyledi.işsizliğin bayanların çalışmasından dolayı olduğunu söyledi,erkekler evde oturuyor kadınlar erkeklerin yanında çalışıyor dedi ve biraz açtı konuyu.öldüğümüzde bize senlerdir okuduğumuz okullarda öğrendiklerimiz sorulmıycakmış.ve beni bunun gibi sözlerle okumaktan soğuttu açıkcası.günaha girmektense okumam dedim.bi bakıma hak verim gerçektenbu zamanda 17 aylık bebeğe yapılanları hepimiz biliyoruz,bu olaylara rağmen kadının dışarısı çıkması bile bi bakıma iyi değil o zaman.ama allahın emri yok mu, ilim sahibi olmak büyük sevap….!
    hayırlı günler…

    Cevapla
  • 10. NESLİHAN  |  Ocak 7, 2009, 23:30 p

    Size inanamıyorum lütfen genelleme yapmayın.Kız çocukları da evlat değil mi??? neden erkekler okula gidiyor da kızlar gidemiyor.Kızlar kötü birşey yaptıklarında tek başına mı yapıyor.Erkekler yok mu yani:gerçekten çok sinirlendim.İmanın kimde olduğunu bilemezsiniz.Ben açık bir insanım ama rabbim kabul ederse ben namazımı da kılıyorum kur-anı mı da çok iyi olmasada okuyorum elimden geldiği kadar da insanlara yardım ediyorum..Ama çok tanıdığım var kapalı olup ta bunları yapmayan.Nasıl olurda böyle şeyler söyleyebiliyorsunuz anlamıyorum.Size bir örnek sunmak istiyorum.Sokakta yürürken cafe de cam kenarında bir çift oturuyordu.Kız kapalıydı ve anlatamıycam ama sarmaş dolaştı.Yani anlatmak istediğim şu yapmak isteyen her insan açık da olsa kapalı da olsa yapar.AMA GENELLEME YAPMAK ÇOK YANLIŞ BENCE

    Cevapla
  • 11. ahmet  |  Ekim 27, 2009, 23:30 p

    Bir otobüs dolusu yolcu arasında bir kişi okuyorsa, tamam demektir.
    Yetmiş küsur milyonluk nüfusa karşılık, kitaplar biner biner basılıyorsa, gazete tirajları otuz yıldır hiç artış göstermiyorsa, başka türlü bir izah mümkün mü?

    Her mükellefin, içinde bulunduğu hal ile ilgili ilimleri öğrenmesi üzerine farzdır. Meselâ: Fakir durumda olan bir mü’mine zekât veya hacc ibadeti ile ilgili ilimler farz değildir. Ancak aynı mü’min; nisab miktarından fazla mala sahip olursa, zekât ile ilgili ilimler “Farz-ı Ayn” hale gelir.
    “Hangi durumda olursa olsun, bulunduğu halde meydana gelen işlerle, ilgili bilgileri edinmek her müslümana farzdır. Çünkü müslüman için namaz kılmak zaruridir. Bu sebeble namazın farzlarını, eda edecek kadar şart ve erkânına ait bilgileri edinmek onun için farz olur. Yine vacibi edâ etmek için gerekli bilgileri edinmek vacib olur. Zira farzı yerine getirmeye vesile olan şey farz, vacibi yerine getirmeye sebeb olan bilgi de vacib olur”(4) diyerek, önemli bir inceliği ifade etmiştir. Allah herkesi tek tek hesaba çekecek hocaların sorguya tutulması diğerlerinin sorguya tabi olmayacağı anlamına gelmez. Bizim insanımızın dediği de bu onlar öğrendi tamam sana ne luzum…

    Cevapla
  • 12. melis  |  Aralık 21, 2010, 23:30 p

    benimde bu söylenenlerden sonra aklım gerçekten çok karıstı ltfen yardım edin arkadaslar :((

    Cevapla
  • 13. melis  |  Aralık 21, 2010, 23:30 p

    bir yandan allhın emirleri önemlidir diyorum bir yandan cahillik kötüdür diyorum ama neslihanın dediginede katılıyorum ne yapıcagımm :(:(

    Cevapla
    • 14. sıla  |  Aralık 21, 2010, 23:30 p

      bak melis kardes seni anlıyorum bnde bir zamn lar böle aklım karısıktı din ayrıdır egitim ayrıdır kadın ve erkek esittir o zaman erkeklerde gitmesinn!!! vede namazımı kılarım _ kuranımı okurum hemde egitimime devam ederim halbuki kapananların içinin nasıl oldugunu bilemeyiz bu konuda benim görü
      süm böle yinede sen bilirsin ins dogru yolu bulursun

      Cevapla
  • 15. melis  |  Aralık 21, 2010, 23:30 p

    ya rabbimm bize dogruyu göster günah isliyorsak affet:(

    Cevapla

Bir Yanıt Bırakın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 1,944,932 hits

GençMücahid.Net


