Şirk nedir?

Kasım 27, 2006 at 23:30 p 3 yorum


Şirk, bir insanı ya da herhangi bir varlığı, bir kavramı değerlendirme, önem verme, tercih etme, üstün tutma bakımından Allah’la eşit veya daha ileri düzeyde görmek ve bu çarpık bakışaçısıyla hareket etmek demektir. Allah Kuran’da bu durumu “Allah’tan başka ilah edinmek” olarak tanımlar. Bir başka deyişle, Allah’ın herhangi bir sıfatına başkasının sahip olduğunu iddia etmek şirk koşmak demektir. Allah Kuran’da şirkin affedilmeyeceğini haber vermiştir:

Gerçekten, Allah, kendisine şirk koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise, dilediğini bağışlar. Kim Allah’a şirk koşarsa, doğrusu büyük bir günahla iftira etmişolur. (Nisa Suresi, 48)

Entry filed under: Şirk. Tags: .

İslam’da Anne ve Babaya Saygı Nereden Geliyor? Allah'(c.c.)a NAsıl Kulluk Ederiz?

3 Yorum Add your own

  • 1. ahmet ozan deniz  |  Şubat 1, 2007, 23:30 p

    selam aleyküm size önemli sorum olacak ben allaha şirk koştum ama gidipte kimseyi ilah olarak görmedim sadece günümüzde de olan kahve falı ve astroloji olsun yıldız name olsun bunlara inanmıştım çok önceleri ama şimdi o kadar pişmanım ki anlatamam kaç kere ağladım tövbe ettim allahım birdaha yapmıcam diye beni affet dedim.. yani çok pişmanım ben ölmüşüm artık arkamdan ağlayanım yok ve bende ebedi cehenliklerden mi olacağım çünkü kuranda allah şirki affetmez ebedi cehenlemliklerdir diye söz var beni bu konuda benim msn me cevap yollarsanız çok çok sevinirim çok sevinirim sizden gelecek cevabı bekliyorum hepinizden allah razı olsun allahın rahmeti üzerinize olsun .hoşçakalın

    Cevapla
  • 2. MUHAMMED  |  Haziran 22, 2008, 23:30 p

    ES SELAMU ALEYKUM KARDEŞİM NETİCEDE ŞİRK EN BÜYÜK GÜNAHTIR FAKAT GÜNAHLARI AFFEDECEK OLAN ALLAH CC’TIR SEN TEVBE ETMİŞSİN YİNE DEVAM ET İSLAMDA ÜMİT KESMEK YOKTUR SAMİMİ OLARAK TEVBE EDİLDİĞİ TAKDİRDE AFFOLUNMAYACAK GÜNAH YOKTUR KUL HAKKI HARİÇ
    ALLAH CC SENİ DE BENİ VE BÜTÜN MÜ’MİNLERİ BAĞIŞLASIN SELAMUN ALEYKUM

    Cevapla
  • 3. sebahattin  |  Mart 16, 2009, 23:30 p

    iyi günler benim içimden istemeden allaha şirk koşmak gibi şeyler geçiyo acaba ben şirke mi girdim değerlendirirseniz sevinirim

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 1,888,852 hits

GençMücahid.Net


