Örtünme,Baş örtüsü Nasıldır? renk cins ayrımı olur mu?

Şubat 21, 2007 at 23:30 p 6 yorum


Tesettürde renk sınırlaması var mıdır?

En başta örtünen insan örtüsünün manasını bilecek. Şeffaf bir kumaşla örtünme olmaz. Penye gibi vücuda yapışan bir kumaşla, yanar döner parlak renkli elbiseyle tesettür olmaz. Böyle giyinenlerle insan gözü muhakkak alaka kuruyor. Elbiseyi inceleyeyim derken, vücut hatlarına kayılıyor… Bir hanım tesettürde fakat elbisesi diyor ki, “Bana bak!” Bu olmaz! Rengin önemi yoktur yeter ki, kişiyi cazip göstermesin. İnsan kendini Allah’a beğendirmeye çalışmalı. Önemli olan bu. Mesela bir hanım manto almış. Kimisi bu mantonun rengini beğenmez, kimisi biçimini, kimisi düğmelerini beğenmez. O hanım şöyle soracak kendine: “Bu mantoyu Allah beğenir mi?” O’dur önemli olan. Bol mu? Uzuvları belli ediyor mu? İçini gösteriyor mu? Rengi canlı mı?

Bir kadının iffetli sayılabilmesi için, örtünmesi yeterli değildir. Kadının bakışları, yürüyüşü, hareketleri… Bunlar tesettürü oluşturan bütünün parçalarıdır. Kur’an’da tesettür, “cilbab” diye geçer. Yani kadının kafasından bir örtü bırakacağız, işte oldu cilbab…

Şimdiki hanımlar, modern tesettürlü (!) Modernizm Avrupa’ya aittir. Kanımca böyle hanımları imanları kurtaracak… “Efendim ben öyle kapanamam.” Kapanma. O zaman gelecek tehlikelere de razı ol.

Kapalı bir hanım, yolda giden diğer bir kapalı hanımı durdurmuş, şöyle demiş: “O kadar güzel kapanmışsın ki, çok cazip görünüyorsun!”

Ceylanı güzelliği için vururlar. En güzel meyveye çok taş atarlar. Altın, değerli olduğu için onu ateşe atıp eritirler. Elmas yontuldukça kıymetlenir. Geyikleri boynuzları için avlarlar. Bazı hayvanlar kürkleri için acımasızca öldürülür. Birçok değerlere sahip olanlar, birçok felaketlere uğrayabilirler. İslamiyet, dünya ve ahiretimizi cennet etmek için vardır. İslamiyet’in dışına çıkansa, avcının ağına düşer!

Tesettür, kadının cazibesini artırması değildir!

Entry filed under: Akaid, Akıl, Allah, Allah'ın Varlığı, Ayetler, Örtünme, Bas Ortusu, Başörtüsü, Cilbab, Dalâlet, Düşünce, Din, Dua, Farz, Fetva, Fıkıh, günah, Haremlik-Selamlık, Kadın, Kadın hakları, Kapanma, Kelam, Kuran, Kuran'da Çelişki Yoktur, Mücadele, Müslüman, Müslümanlık, nefis, Nefs, Nisa, Niyet, Peygamber, resul, Setr, Sohbet, Tülbent, Tefsir, Tesettür, İdea, İlim, İmtihan, İnsan, İslam, İslamda Kadın Hakları.

Toprak Nasıl Dirilir? aklım almıyor.. Cansız değil mi bu? Sonra Yaparım hakkında..

6 Yorum Add your own

  • 1. isoru  |  Mayıs 9, 2007, 23:30 p

    KArdeşim;

    Kur’an okumak farklı Mealini okumak farklı.
    çevirirken Anlam değişir bu her dilde böyledir..
    birisinin şöyle böyle giyin diye giysi ritueli yapacak bir yanı yok.
    PEygamber Efendimiz Emirleri ilk kendisi uygulamış uyuglatmıştır..

    ayette geçen
    “Mahreminin gözükmeyeceği ” şekilde ifadesi ne anlam taşımaktadır izah edebilir misin?

    birilerinin nasıl giyindiğini yargılama mekanı değiliz malesef
    kim nasıl giyiniyorsa bildiğine göre giyinir.
    bilmiyorsa yada eksik/sakat biliyorsa senin bahsini eylediğin gibi cıkar ortaya..

    vede bir iki örnekle birşeyi tüme yaymayın kardeşim hata yaparsınız. vede Mealler Kur’an ın aslı değildir Lütfen unutmayın bunu

    Selam ve dua ilen.

    Cevapla
  • 2. gülsüm  |  Temmuz 22, 2007, 23:30 p

    selamunaleyküm ben özgürlük konusunda bi mevzuya değinmek istiyorum yakın bi zamanda müslüman bi ülkede birkaçtane bayan doğru örtünmediği için gözaltına alınmış ve bizim insanlarımız bunu kınayarak sürekli öne sürüyolar ama kendi ülkelerinde de bazı yerlerde başörtüsü takanların da göz altına alındığını gözardı ediyolar
    o ülkelerde özgürlük yok da bizim ülkemizde var mı sanki!!!

    Cevapla
  • 3. hamiyet  |  Aralık 14, 2007, 23:30 p

    salamunaleyküm gülsüm kardesim biz bu ülkede özgürlük varmi diye bakmiyalim mahserde olsun bizim özgürlümüz Rabbimin karsisinda buda yeter degilmi

    Cevapla
  • 4. hamiyet  |  Aralık 14, 2007, 23:30 p

    insallah yazmaya devam ederiz istersen olmazmi selamunaleyküm saygi ve sevgilerle hocakaliniz.allah emanet ol insallah

    Cevapla
  • 5. feyza  |  Haziran 14, 2008, 23:30 p

    selamunaleyküm ben kapalıyım 2 sene olucak inşaallah.ve üniversite okuyorum okullarda ki başıörtüsü tartışmasını sizde bilirsiniz bu tartışmadan sonra okulda çoğu kişi tarafından dışlandım bazı arkadaşlarda öyle ama ben kim ne derse desin başıörtümden vaz geçmicem.bide ben sizin söylediğiniz gibi hiç bişekilde dikkat çekmeyen bi kapalı olamadım galiba daha 19 yaşındayım kıyafetlerime dikkat etmeye çalışıyorum ama ne kadar da kapalı giyinsem göz yani bakılıyo heralde…şimdi böyle oluyo diye ben bu görevimi yerine getirmiyomu oluyorum veya sevap yerine günah mı işliyorum bunu çok merak ediyorum ben ve böyleyse benim bukadar başıörtüsü için verdiğim savaş boşunamı bunu bilmek istiyorum…teşekkürler…

    Cevapla
  • 6. MUHAMMED  |  Haziran 21, 2008, 23:30 p

    es selamu aleykum kardeşler,kardeşimiz mühim bir noktaya temas etmiş örtünmek ilgi alaka uyandıracak tarzda veya dar veya şeffaf olmamalıdır elbette biz yargılama mevkii değiliz fakat amacımız faydalı olmak için kardeşlerimizi uyarmak olmalıdır
    ES SELAMU ALEYKUM

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 2,013,096 hits

GençMücahid.Net


