Hayr ve Şer de Allah’tan Madem. İnsanların ne Suçu var?

Ekim 9, 2006 at 23:30 Z 2 yorum


SORU: Madeni ki, hayır (iyilik) ve şer (kötülük) Allah’tan, insanların ne
suçu var? Hayır ve şerri Allah yapağına göre, insanlara niçin günah
yazıyor?


CEVAP: Bu soruyu soranlar, İslâm’da hata aramak kastı ile soruyorlar. Bir defa, şunu iyi
bilmek lâzımdır ki, hayır ve şer Allah’tandır demek, hayır ve şerri yaratan Allah’tır
demektir.
Şimdi soruyoruz:

— Sen mi daha adaletlisin, yoksa Allah mı?
— Ne demek canım, elbette Allah (c.c)
— Sen, bir kimsenin işlemediği suçu, o kimseye yükler misin?
— Asla…
— Peki Allah yükler mi?
— Tabi, yüklemez…
— Sen, bir kimseye, “Şu camı kır” diye söyleyip, sonra o kişiye camı kırınca, niçin kırdın
diye sorar mısın?
— Hayır…
— Peki, Allah (c.c) kendi yaptırdığı işten hesap sorar mı?
— Sormaz.
— Peki sormaz da, Allahu Tealâ’ nın bir kuluna: “Sen zina yap, hırsızlık yap, içki iç, adam
öldür, fakirin hakkını ye” gibi kötü işler hakkında emir vereceğine nasıl inanıyorsun?

Allah (c.c), sevmediği bir şeyi, kuluna yap, diye yazar mı?.. Elbette yazmaz. Fakat, Allah
(c.c)’ın takdir ettiği işler çoktur, ancak bu işlerde günah yoktur. Ölüm, yangın, ailevî
sıkıntılar, sel baskınları, vesaire gibi. Dünya, imtihan dünyası olduğu için, Allahu Tealâ
bazen kulunun başına musibetler verir ki, bakalım benim kulum sabredecek mi diye sınar.
Eğer kulu sabrederse derecesini artırır
. Ölüm, yangın, hastalık vesaire gibi musibetler de
vermez ise, Allah kulunu ne ile imtihan edecek? Hemen şunu unutmamak lâzımdır ki,
Allah (cc.) bu gibi musibetler verdiğinde kulunun nasıl davranması gerektiğini de
bildirmiştir.

“Benim ne suçum var? Bütün bu olanları Allah (c.c) ezelden yazmış” diyenlerin durumu,
Allah’ı ve onun şeriatını bilmemekliğinden ileri geliyor. Fakat… Bugün kâfir bir artistin
giydiği iç çamaşırına, ayakkabısına kadar haberi olanların, Allah’dan (c.c) ve onun
şeriatından (kanunlarından) haberi olmaması ne kadar acı bir şeydir
.

Gelelim Kur’an ve Hadis-i şeriflerin bu konuda söylediklerine Müslümanlar’ın
kanunlarının koyucusu olan Allahu Tealâ,
Müslümanlar’ın kanunlarının muhtevi olanKur’an-ı Kerim’de şöyle buyuruyor:

Biz, ona iki de yol gösterdik.” (170)
Bak, iki yol gösterdim diyor Rabbül âlemin. Eğer kullarının bütün yaptıkları günahları Allah (c.c.)kendi tayin etseydi, “İki yol gösterdik” der miydi? Bak, şu ayette daha güzel ve daha açıkanlaşılıyor:

Biz, şüphe yok ki, iyi amel ve iyi hareket edenin mükâfatını zayi etmeyiz” (171)

Kim iyi amelde bulunursa kendi lehinedir, kim de kötü amelde bulunursa kendi aleyhine
zararı vardır. Rabb’in kullarına zulümkâr değildir
.” (172)

Bu ayet-i kerimeler, sorunun cevabını fevkalade veriyor. Yalnız burada anlamamızı
zorlaştırmak mesele, Allah’ın geleceği bilmesidir.

On kiloluk kantar, bin kiloluk eşyayı tartabilir mi?”

Allah’ın ilmini, kudretini şu küçücük aklımız kestiremeyince, “Olur mu canım, nasıl
bilebilir?” diye zırvalamaya başlıyoruz.

Karıncaya sormuşlar: “Allah’ın kudreti, kuvveti nekadardır” diye.” “Kocaman bir karınca kuvveti kadardır” cevabını vermiş. Deveyesormuşlar, deve de: “Kocaman bîr deve kuvveti kadardır” demiş.İnsana sorulunca, insan da ister istemez kendi kuvveti, kendi ilmi mesabesinde Allah’ınkudretini ölçüyor. Tabi böyle olunca da, işin içinden çıkılmıyor. Zavallı insan, şu küçücükaklı ile daha şu âlemin zerresini anlayamamışken, nasıl olur da bu kâinatı yaratan Allah(cc)’ın kudretini anlayacak? Elbette anlayamaz.

Size gelen her musibet, kendi elinizin kazandığı günahlar yüzündendir.” (173) Buraya
kadar anladık ki, kişi günahını kendi yapar. O günahı işleyecek zamanı, güç ve kudreti
Allah (c.c.) yaratır.Yani, kul neyi isterse, Allahu Teala da kuluna o istediği şeyi yapacak güç ve kudreti verir veo istediğini yaratır.

Kafirlerin, kalkan olarak kullandıkları ayet-i kerime şu: “Biz, her şeyi bir kader ile
yarattık.
” (174) Hemen şunu söyleyelim ki, bazı meseleler (hastalık, sel baskını, deprem vs.hariç) Allah taktir etti de, yani yazdı da, kul onu yapar değil, kulun ne yapacağını Allah(c,c) önceden bildiği için Allah (cc.) yazıyor. Kul da şimdi onları yapıyor.

Ayet-i kerimelerin bir zahir (açık), bir de batın (gizli) manaları vardır. Onun için ayetleri
tefsir eden, açıklayan hadis-i şerifler vardır ki, eğer bu hadis-i şerifler ve ayet-i kerimelerin
nüzul sebepleri (yani iniş sebepleri) olmasa idi, bazı ayetler zor anlaşılırdı. Her ayetin
manası, geniş bir şekilde Kur’an-ı Kerim’de açıklansa idi, o zaman Kur’an-ı Kerim, altıbin
altıyüz altmışaltı olurdu da, hafızların ezberlemesi belki çok zor olurdu.


Söylemek istediğimiz mesele şudur: Allah (c.c.) kullarının ne yapacağını biliyor muydu?

Evet…
— Bildiği için de, insanlar yaratılmadan önce ruhlar aleminde insanların hepsinin ne
yapacağını yazmıştır. Buna da levh-i mahfuz denir.
— Ama nasıl bilebilir? Bir türlü aklım almıyor?
— Kardeşim… Allah değil mi bu? Bilir ya, nasıl bilirse bilir. Dedik ya, şu minnacık aklımız,
şu kocaman kâinatın sırrını anlayamamışken, nasıl olur da şu kocaman kâinatı yaratan
Allah’ın (c.c) sırrını anlayabilir?
Hem Allah, Allah olur da, yaratacağı şeyin önceden ne yapacağını bilemez mi? Elbette bilir.

Zaten Kur’an-ı Kerim’de; “Gaybı (geleceği) Allah’tan başkası bilemez” denilmektedir. Bir
elektronik beyin, milyonlarca kişinin hesabını aynı anda yapıyor.
Meteoroloji, yarınki havanın durumunu doğruya yakın tahmin edebiliyor da, bunları
yaratan Allah (c.c.) kulunun geleceğini mi bilemeyecek ?
(170) El-Beled: 10.
(171)Kehf:30.
(172) Fussilet: 46.
(173) Şura: 30.
(174) Kamer: 49.Emine ŞEnlikoglu

Entry filed under: Akıl, Allah'ın Varlığı, Kader.

Yer Çekimini kim buldu? Allah, insanların ileride ne yapacaklarını bilip yazmamış mıdır

2 Yorum Add your own

  • 1. eylül  |  Haziran 16, 2007, 23:30 Z

    5-6 gün önce uykumdan aniden uyandım ve uyanır uyanmazda ilginç bir şekilde bu yukarıda cevabını vermeye çalıştığınız,sorunun cevabını düşünmeye başladım ve beynimi çok fazla zorlamanın gereksiz olduğunu düşündüm.Ancak o günden beridir aklımı hep bu soru kurcalıyor.Yüce Allahın herşeyi önceden bildiğine şüphe yok ve dinimizin şartlarından biriside Kadere iman,yani herşeyin bir kaderi var,akıbeti belli,öyleyse kimin cennete veya cehenneme gideceğide belli,levh-i mahfuz kavramından bahsediyoruz
    Madem durum böyleyse Bize Allah neden akıl vermiş?zaten herkesin akibeti belli iken hangi kriterlere göre ve neden kullarını bu dünyada imtihan ediyor?
    Bu konularda çok fazla bir bilgim yok beni aydınlatırsanız sevinirim
    Teşekkürler

    Cevapla
  • 2. rojzelal  |  Eylül 26, 2008, 23:30 Z

    insanlar Allahın varlığı ve biriğini nasıl bilebilirler?

    Cevapla

Yorum bırakın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kitap indir

Gençliğin imanını sorularla çaldılar Pdf formatında indirmek için resmin üzerine tıklayınız. Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek yada farklı formatta indirmek için buraya tıklayınız.

Blog Stats

  • 2.212.254 hits

GençMücahid.Net